ben oui karlus, tu as des infos .. je croyais aux dernieres nouvelles qu'elle etait purement et simplement arretée de production en fin 2005...mr yoda a écrit :tu crois qu il y aura une autre mr apres ou tu es sur des infos !!! des photos , des articles
Les MRistes allemands passent a l'offensive....
Modérateur : Bureau du Club MRS Passion
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Certains tutoriels et conseils publiés ici concernent des modifications sur des organes de sécurité.
La responsabilité de MRS Passion (que ce soit le Club ou le forum) ne saurait être engagée, que ce soit sur l'exactitude et la légalité des renseignements fournis, ou en cas de problème suite à la réalisation de travaux expliqués ici.
Évaluer votre capacité intellectuelle, physique et matérielle à réaliser les travaux décrits et à les adapter à votre besoin et à votre voiture est de votre seule responsabilité.
En cas de doute, n'hésitez pas à vous adresser à un professionnel.
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En cas de doute, n'hésitez pas à vous adresser à un professionnel.
Effectivement intéressant
......si le modèle change fin 2005....
Je négocie actuellement soit une neuve qui m'est proposée à 26678 TTC y compris Hard Top et Climatisation. Soit 11 % sur le prix de base... mais si c'est pr un modèle qui change dans quelque mois.... :?
Je suis également sur le "coup" de deux occases : une de 04/2000 sans HT - 32.000 km pour 12.500 € (particulier) ou une de 01/2002 avec HT annoncée pour 18.000 €....
Mon objectif : un rouge - HT - Clim - max 30.000 km - +/- 13000 à 14.000 € - avec carnet d'entretien et les précatas virés....
Bien cordialement,
:wink:
NIF


Je négocie actuellement soit une neuve qui m'est proposée à 26678 TTC y compris Hard Top et Climatisation. Soit 11 % sur le prix de base... mais si c'est pr un modèle qui change dans quelque mois.... :?
Je suis également sur le "coup" de deux occases : une de 04/2000 sans HT - 32.000 km pour 12.500 € (particulier) ou une de 01/2002 avec HT annoncée pour 18.000 €....
Mon objectif : un rouge - HT - Clim - max 30.000 km - +/- 13000 à 14.000 € - avec carnet d'entretien et les précatas virés....
Bien cordialement,
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NIF
siege cuir ou juste ht + clim ?nif a écrit : Je négocie actuellement soit une neuve qui m'est proposée à 26678 TTC y compris Hard Top et Climatisation. Soit 11 % sur le prix de base...
Mon objectif : un rouge - HT - Clim - max 30.000 km - +/- 13000 à 14.000 € - avec carnet d'entretien et les précatas virés....
Bien cordialement,
:wink:
NIF
on ira tous au paradis
Attention à ça!mr yoda a écrit :j ai ouie dire que le mr etais en fin de vie et allais pas etre remplacer mais si tu as entendu ou lu ou vu autre chose fais nous partage tes sources
Fin 2005 le MR va être arrété d'être vendu aux Etats Unis mais va continuer sa vie en Europe et au Japon. A priori la future génération apparaitra en 2007 ce qui n'est pas tout de suite quand même

- turlut
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c'est sur ça ... car, je me demandais si j'allais garder mon mr .. ou le vendre avant que ça ne soit plus vendable.Fred777 a écrit :Attention à ça!
Fin 2005 le MR va être arrété d'être vendu aux Etats Unis mais va continuer sa vie en Europe et au Japon. A priori la future génération apparaitra en 2007 ce qui n'est pas tout de suite quand même



- Dieamond
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moi je pense qu'elle est plus vendable deja :p
Mes voitures :
ex - Audi TT Roadster Quattro // ex - Toyota MR 2ZZ // ex - Toyota MR Trial // ex - Opel Speedster 2.2 // ex - Subaru Impreza WRX STI 8.5 // ex - Lotus Exige S2 2ZZ // ex - MiTo Quadrifoglio Verde // ex - Mini Cooper S R53 // ex - BMW Z4 M 3.2 // ex - 370Z Nismo // ex- 911 Carrera 2S // ex - Opel GT // ex - MX5 ND 30AE // Impreza WRX STI X + Boxster S 987.2 + Alpine A110S
tu viens de l acheter tu as deja perdu 25% dessusturlut a écrit :c'est sur ça ... car, je me demandais si j'allais garder mon mr .. ou le vendre avant que ça ne soit plus vendable.Fred777 a écrit :Attention à ça!
Fin 2005 le MR va être arrété d'être vendu aux Etats Unis mais va continuer sa vie en Europe et au Japon. A priori la future génération apparaitra en 2007 ce qui n'est pas tout de suite quand même

on ira tous au paradis
- turlut
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euh, je ne l'ai pas acheté neuf mon mr .. Pour l'instant, la revente serait à 1000 ou 2000 € de moins que monprix d'achat, mais les clients pour ce genre de voiture ne sont pas courant !!! J'en vois une dans le journal (la grise qui m'etait normalement destinée et qu'une gonzesse a acheté). Elle la vend 24000€ modele avril 2004 20000 km HT clim .mr yoda a écrit :tu viens de l acheter tu as deja perdu 25% dessusturlut a écrit :c'est sur ça ... car, je me demandais si j'allais garder mon mr .. ou le vendre avant que ça ne soit plus vendable.Fred777 a écrit :Attention à ça!
Fin 2005 le MR va être arrété d'être vendu aux Etats Unis mais va continuer sa vie en Europe et au Japon. A priori la future génération apparaitra en 2007 ce qui n'est pas tout de suite quand même



- karlus972
- Ultras du forum
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- Enregistré le : 18 févr. 2005 12:35
- Localisation : New York City
C'est un peu parti en vrille la! :?
Bon update,
Voici une traduction anglaise, la Francaise arrive prochainement. Muc (modo MR2 Deutschland) doit voir un responsable Toyota Allemagne prochainement.......to be suivre! :wink:
Ladies and Gentlemen, we, administrator/moderators the team of the MR2 roadster Community (see http://www.my-mr2.de), turn us I'm name of our members because of a serious problem in quality with the Toyota MR2 roadster to you. For the problem it concerns a not insignificant number of damage to the engine, around a whose cause one can only speculate. The problem expresses itself (briefly described) in the form of substantial oil consumption (clear over 1 l/1000km), which leads in consequence also to the fact that the Vorkatalysatoren takes I'm final stage of the problem by unburned oil damage and zerbroeseln, which is lost to the Hauptkat clogged and through the increased exhaust counter-pressure then engine performance. At the latest then, if the achievement broke in, one knows that one has the engine problem, if one before already did not determine the increased oil consumption. Unfortunately it is to be also stated that the level of knowledge is very different over this problem with the dealers; some know and are very cooperative, others must only by the customer be cleared up. The repair costs amount to approximately 5000-6000 euro. With the vehicles concerned it acts predominantly around vehicles with approx.. 4 years age and run achievements between 20.000 and 80.000 km. (gladly we send you by email or by post office more information to this problem. Also nothing I'm of ways stands for a personal discussion.) The problem is Toyota well-known and so far such cases of damage by Toyota Germany also extremely obliging (and/or on warranty) to 100% was taken over. Also there is a changed according to Toyota Germany since for instance center 2002 sucked. Shortblock, with which the problem is to be solved. Since we receive at the beginning of this yearly however from cases, in which Toyota is only ready to take over 80% of material costs and 85% of the labour costs what means a not insignificant self-participation for the concerning. This cannot be accepted after our view, there it around (admitted as by Toyota also) admitted itself lack of the engine the MR2 acts. Unfortunately Toyota could not struggle through itself to a recall action, which perhaps nevertheless the only really meaningful solution would be, in order the customer satisfaction to receive. At least should not be arisen however for, by the customer the one which can be answered for, damage on a long-term basis to 100%. We are us consciously that this is a very delicate topic, we want also no confrontation with Toyota Germany, we concerning this topic contact with Toyota had already taken up and our assistance (within our limited possibilities) had offered. So far there was no reason for us to endeavor us around other one assistance since the customers were not left to I'm pass. Unfortunately this changed in the meantime however obviously. Perhaps you can help us with this topic somewhat. We are the opinion, it would be I'm of senses of the customers and also I'm of senses of Toyota to come here to a reasonable and reliable solution. About a feedback we would be pleased for your part much. Yours sincerely the administrator moderator team of the MR2 roadster Community http://www.my-mr2.de management@my-mr2.de
Bon update,
Voici une traduction anglaise, la Francaise arrive prochainement. Muc (modo MR2 Deutschland) doit voir un responsable Toyota Allemagne prochainement.......to be suivre! :wink:
Ladies and Gentlemen, we, administrator/moderators the team of the MR2 roadster Community (see http://www.my-mr2.de), turn us I'm name of our members because of a serious problem in quality with the Toyota MR2 roadster to you. For the problem it concerns a not insignificant number of damage to the engine, around a whose cause one can only speculate. The problem expresses itself (briefly described) in the form of substantial oil consumption (clear over 1 l/1000km), which leads in consequence also to the fact that the Vorkatalysatoren takes I'm final stage of the problem by unburned oil damage and zerbroeseln, which is lost to the Hauptkat clogged and through the increased exhaust counter-pressure then engine performance. At the latest then, if the achievement broke in, one knows that one has the engine problem, if one before already did not determine the increased oil consumption. Unfortunately it is to be also stated that the level of knowledge is very different over this problem with the dealers; some know and are very cooperative, others must only by the customer be cleared up. The repair costs amount to approximately 5000-6000 euro. With the vehicles concerned it acts predominantly around vehicles with approx.. 4 years age and run achievements between 20.000 and 80.000 km. (gladly we send you by email or by post office more information to this problem. Also nothing I'm of ways stands for a personal discussion.) The problem is Toyota well-known and so far such cases of damage by Toyota Germany also extremely obliging (and/or on warranty) to 100% was taken over. Also there is a changed according to Toyota Germany since for instance center 2002 sucked. Shortblock, with which the problem is to be solved. Since we receive at the beginning of this yearly however from cases, in which Toyota is only ready to take over 80% of material costs and 85% of the labour costs what means a not insignificant self-participation for the concerning. This cannot be accepted after our view, there it around (admitted as by Toyota also) admitted itself lack of the engine the MR2 acts. Unfortunately Toyota could not struggle through itself to a recall action, which perhaps nevertheless the only really meaningful solution would be, in order the customer satisfaction to receive. At least should not be arisen however for, by the customer the one which can be answered for, damage on a long-term basis to 100%. We are us consciously that this is a very delicate topic, we want also no confrontation with Toyota Germany, we concerning this topic contact with Toyota had already taken up and our assistance (within our limited possibilities) had offered. So far there was no reason for us to endeavor us around other one assistance since the customers were not left to I'm pass. Unfortunately this changed in the meantime however obviously. Perhaps you can help us with this topic somewhat. We are the opinion, it would be I'm of senses of the customers and also I'm of senses of Toyota to come here to a reasonable and reliable solution. About a feedback we would be pleased for your part much. Yours sincerely the administrator moderator team of the MR2 roadster Community http://www.my-mr2.de management@my-mr2.de
Not putting miles on your MR-S is like not having sex with your girl friend so she'll be more desirable to her next boy friend..